Mobileye Shield+ Connect
Het meest geavanceerde aftermarket ADAS systeem. Uitgerust met een tal van slimme rijhulpsystemen om de veiligheid van zowel de bestuurder als medeweggebruiker te verbeteren.

Mobileye Vision based Technology
Meerdere sensoren voor een betere voetgangersdetectie
Mobileye Shield+ Connect maakt gebruik van slimme camera’s met dynamische detectiehoeken rondom het voertuig die continu de rijomgeving bewaken om voetgangers en fietsers te detecteren die verborgen zijn in de dode hoeken van het voertuig. Vanaf de A-stijl en aan de rechter- en linkerkant van het voertuig.
Voor nog meer veiligheid is het systeem uitgerust met slimme sensoren die zowel overdag als in het donker overstekende voetgangers en fietsers detecteert, waarschuwt zodra u van rijstrook wisselt zonder het gebruik van de richtingaanwijzer en voor u bijhoudt of de maximumsnelheid niet overschreden wordt. Download de brochure voor meer informatie over Mobileye Shield+ Connect.


- Headway Monitoring & Warning (HMW)
- Forward Collision Warning (FCW)
- Pedestrian & Cyclist Collision Warning (PCW)
- Lane Departure Warning (LDW)
- Speed Limit Indication (SLI)
- Blind Spot Indicator & Warning (BSI)
Extra sensoren voor dodehoek detectie
Zodra er een voetganger, fietser of motorrijder is gedetecteerd in de dode hoek, wordt er een geel signaal gegeven als de bestuurder voorzichtig moet zijn en een rood signaal met audiowaarschuwing zodra er een aanrijding dreigt plaats te vinden en er onmiddellijk preventieve maatregelen genomen moeten worden.
Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u een greep van de meest gestelde vragen over het Mobileye Collision Avoidance System. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Het Mobileye systeem is ontworpen om de bestuurder alleen te waarschuwen bij een dreigend gevaar. Het is een passief ADAS systeem dat niet automatisch remt of de besturing kan overnemen zoals bij actieve (interne) ADAS systemen.
Wij zullen de instellingen van het systeem conform de wens van de wagenparkbeheerder configureren. In de meeste gevallen zal het Mobileye systeem vergrendeld zijn om manipulatie door de bestuurder te voorkomen.
Mobileye kan gemakkelijk met andere telematica systemen worden geïntegreerd, op voorwaarde dat deze over de juiste ingangen beschikken. De output opties van het Mobileye systeem zijn: CAN-Bus, serieel, analoog en Bluetooth.
Het Mobileye Collision Avoidance System beschikt niet over een ingebouwde harde schijf of geheugenkaart en kan geen data opslaan.
Ja, op voorwaarde dat het wordt uitgevoerd door een door Mobileye gecertificeerd installateur. Het systeem zal altijd opnieuw moeten worden gekalibreerd
Nee, het systeem is non-intrusive en heeft op geen enkele manier invloed op de werking van het voertuig.
Ja, Mobileye moet CAN-signalen zoals snelheid, knipperlichten, remmen en ruitenwissers ontvangen om te kunnen werken.
Het Mobileye systeem zal de CAN alleen uitlezen.
Het stuurt geen gegevens terug langs de CAN-lijn. In de meeste installaties wordt gebruik gemaakt van een CAN-sensor, waardoor het niet nodig is om in de bedrading te knippen.
De installatietijd is afhankelijk van het type voertuig. Reken op minimaal 2 uur tot maximaal 4 uur.
VAN ADAS TOT AUTONOME RIJSYSTEMEN
Het succes van Mobileye





